Tuesday, March 29, 2011

Lunch hakak arinih



Lunch hakak arini homemade Chicken Sandwich & baby carrot....sejak aku timbang berat tgk jarum penimbang ke angka 55 kg....adusssss risau wehh...2 tahun lepas berat aku 48 kg paling byk naik pon 50 kg....ini 55 kg patutlah semua baju, sluar ketat hikhik...tulah berat badan bertambah seiring peningkatan usia.....so la ni aku cuba kontrol2 sket lahh...makan tetap makan complete meal...bfast, lunch & dinner plus snacking in between....pastu aku cuba reduce minum nescafe panas (fav nih) ganti dgn kopi O less sugar.....pastu elakkan makan fast food, nasi tetap makan mcm biasa cuma kalau hari makan nasi banyak aku akan buat exercise extra kat gym lah......tulahh dulu gi gym, main futsal tp tak control makan....Alhamdulillah sejak2 mengontrol pemakanan + aerobics (high impact) kat gym ada ler nampak hasilnya...hikhikhik...tak mau lah kurus sgt tp target aku nak turunkan ke 50 kg......Insyaallah...chicken sandwich tu aku bantai ikut citarasa sendiri hikhikhikhik....rebus ayam dah tu ceraikan isi kecik2 letak bwg, cili sket, mayonaisse sket, sayur2an (umah aku takder stok sayur yg ada baby carrot blasah ajer)...pastu tabur black pepper....roti plak gardenia plastik hijau..kurang sket kandungan kalori kan.....


2 comments:

Sizuka said...

waaaa.. rajin nye akak sally kita hari ni :P

sueaiilee said...

nok turun 2 kilo lagiiii...uwaaaa seksa gilerr