Saturday, July 28, 2007

Outspoken VS Cakap-cakap Belakang

Which one u prefer?
saya lebih kepada *outspoken* ....saya mudah menyatakan segala rasa ketidakpuasan hati saya..dengan harapan segala kekurangan akan diperbaiki...dan belajar melalui kesilapan...tapi inilah sikap saya yang menjadi kebencian orang2 di sekeliling saya...
Why??
mungkin sikap segelilintir manusia yang tidak dapat menerima teguran dan menganggap bahawa diri mereka adalah manusia yang sempurna (100% perfect). Dan menjadi asam garam hidup masyarakat KITA yang payah untuk diubah iaitu suka mengata di belakang...
Cara Mengatasi...
Lari dari orang2 yang suka bercerita keburukan orang ataupun matikan saja topik ketika mereka mula berbicara hal2 dalam kelambu orang lain...takpon paling berkesan JANGAN berkawan dengan org2 macam nih.....persetan kan lah dia orang nih...

No comments: