Monday, June 2, 2008

Teater Musikal P Ramlee

Hoyeahh! Sabtu (31 May 2008) aku gi menonton teater nih dengan kekawan KDSC. Wahhh aktif sungguh social club yg baru aku join nih..every weeks ada saja aktiviti...baguslah sekurang2nyer tidaklah aku duk menghempas diri sorg2 kat umah sampai tak tahu nak buat apa....masa kat IB ternampak Adlin Aman Ramli (pengarah TMPR)..awekss dia pegang watak Azizah. What can I say he's very natural person takderk nak tunjuk yg dia tuh artis ke or whatever...w/pon masa jadi pengkritik AF org kata dia laser...mphhh I likeeeeee!

Ini kali ke 2 aku tgk teater. 1st aku tgk Lantai T. Pinkie yg Nasha Aziz berlakon...tgk Nasha pakai kebaya pendek perghhhhhhh! Berbalik pada kisah TMPR mmg heybatt tak rugi duduk dlm IB 3 jam memang berbaloi...pada aku Mushli Ramli yg pegang watak P Ramlee mmg bebetul jiwer P Ramlee...masa dia nyanyi lagu *ku sangka panas hingga ke petang...* wahh menyucuk-nyucuk tangkai jatung, hati, limpa aku semua lahh...sedap suara dia...then lakonan Melissa Saila sbg Norizan..isteri P Ramlee yg ke 2 selepas bercerai dgn Junaidah (Atilia) sungguh VASS!...suara Liza Hanim (Saloma) pon best...seronok layan perasaan dgr dia org nyanyi...then time menari-nari tuh walauwehhh sharp sungguh rasa mcm nak menari join dia org hehehe...nak2 tgk Baby Erin (ex Res2) perghhh dgn badan yg montok....kalu lelaki tgk mmg tak berkelip ler...
Overall memang menakjubkan then dptlah tahu serba sedikit kisah P Ramlee...lagenda dunia seni....

No comments: