Monday, July 21, 2008

Naik!

huh! lama tak berN3 baru...kannyer apa syukur alhamdulillah sbb aku busy sket skrg ini bermakna aku byk kerja, bila aku byk kerja bermakna ada byk projek baru yg tgh diterokai..kalu byk projek baru..harap2 KPI dept aku achieve target...barulah appraisal best jadi dipendekkan cerita aku mmg suka kalu byk kerja...syukur yg amat sgt....at least aku masih bekerja kalau nak dibanding dengan pekerja-pekerja kilang kat Penang tuh...

Ni aku nak citer pasal perkataan NAIK...skrg nih mcm2 yg naik...ada NAIK minyak, harga minyak NAIK, NAIK angin, NAIK harga, NAIK hantu..tapi paling menyentuh sanubari bila harga minyak NAIK (topik dah basi nih) tp sampai skrg org duk bercakap2 lagi....sampai dibawa berDEBAT live telecast lagi kat TV....tp apa hasilnya pon aku tak tahu...setakat itu jelahh kot...pastu inbox2 email penuh dengan email2 yg sokong org tuh sokong org nih...letih nak baca...

Memang tak dinafikan lahh kesan kenaikkan harga minyak nih mmg bagi impact yg besar dalam kehidupan seharian semua org nak2 golongan sederhana macam aku nih....kalau dulu untuk lunch nasi bungkus lauk ikan goreng + sayur = RM3.50 tp sekarang dah jadi RM4.50..then kualiti nasi nyer pulak alahaiii ada satu mcm bau....minyak kereta kalau dulu RM50 cukup seminggu gi kerja + aktiviti sosial sekitar KL nih...skrg RM70 seminggu utk gi kerja balik kerja jerk kot....pastu kluar kempen jimat cermat....aku skrg amalkan lah jugak...kadang2 bawak bekal gi kerja...weekend duk melepek kat umah (tp mmg boleh naik meroyan gaklah kebosanan hahahhaha..) hanya menelefon keluarga di kg, kurang berSMS (tp sms nih mmg aku malas....malas nak menaip kat hp sakit jari)...shopping complex pon dah jarang aku singgah...Alhamdulillah mampu lagilah aku nak idop sorg diri terkontang-kanting nih...

Ini dugaan dari Allah nak bagi kesedaran kat semua umatnyer kat Malaysia nih bangkit...jangan bermimpi lagi ...kita ni Umat yg makin hari makin lalai...harap2 takderlah dugaan lagi besar mcm perang ke rusuhan kaum ke Nauzubillah...

No comments: